د. اريج محمد الحوامدة
Preloader
'
أهلا وسهلاً بكم في موقع

د. اريج محمد الحوامدة


استاذ مساعد

كلية الآداب  

ملخّص السيرة الذاتيّة

نبذة مختصرة

د. اريج محمد الحوامدة

I graduated from Jerash University with a BA in English Lnguage and Literature, and an MA in Curricula and  Teaching Methods/English Language from Amman Arab University for graduate studies-Jordan. Then I went on to the U.K. to obtain higher degrees. In the U.K., I obtained an MRes in Linguistics 2012, from the University of Essex and subsequently I obtained a PhD degree in Linguistics 2016. In my Ph.D thesis, I mainly discussed phonological, morphological and morphosyntactic feactures in the dialect of Horan region (supervised by Prof.  Enam Al Wer). I previously taught and lead the Arabic langugae program at the University of Essex, and I delivered training courses on langugae pedagogy,and cultural difference at the Ministry of Defence in the U.K

.BA Jerash University

.MA Amman Arab University for graduate Studies

.MRes University of Essex

.PhD University of Essex

.Postdoctorate Researcher Degree- University of Essex

 

التعليم

الدرجات العلميّة

 

.Postdoctorate-University of Essex

.2012-2016. PhD in Linguistics, University of Essex

.MRes in Linguistics, University of Essex. 2012

.MA in Curricula and Teaching Methods/English Langugae, Amman Arab University for graduate studies. 2008

.BA in english Language and Literarure, Jerash University. 2004

 

 

الخبرات

الخبرات الأكاديميّة والعلميّة

 01/07/2020- 01/02/2020 Part-time Lecturer- University of Jordan

Library Director- Jerash University 20/01/2020- current

Senior Research Officer- University of Essex 01/08/2020- current

 Language Consultant and Trainer- Al-Maarif Services Jordan and Iraq 01/09/2019- current

       Postdoctorate Researcher, worked in three international projects sponsored by The British Academy and The Leverhulme Trust-University of Essex-UK. Trust grant code: MRF 2016-075  01//12/2017-01/03/2021

Assistant Professor in Language and Linguistics- Jerash University 01/10/2017- current

 Language and Pedagogy-Cultural differences Trainer and Consultant- Ministry of Defence U.K. 09/11/2015-29/07/2017

Language Lead Lecturer-University of Essex- U.K 01/10/2012-29/07/2017

 I also held a number of positions in Jerash University 01/12/2004- 01/09/2010 as follows

01/10/2008-01/09/2010

I worked as a lecturer in the faculty of English Language and literature. I have taught various modules in the major of English language and literature. Introduction to sociolinguistics, phonetics, phonology, and conversation and communication skills in English

01/07/2007-30/09/2008

A chairman of alumni office. In this job, I had to get in touch with the graduates and ask about their qualifications and career status- Quality Assurance Office

15/03/2005-30/06/2007

Graduate Ambassador, in this job I had to get in touch with foreign students to help them in getting the best experience while studying abroad

01/12/2004-14/03/2005

I worked in the University library. I was responsible to communicate with international educational journals and connecting Jerash University with international universities and educational institutions

الأبحاث

الإنتاج العلمي

 .Co-author of "Probing Linguistic Change in Arabic vernaculars: A Sociohistorical Perspective". Language in Society., Page 1 of 22. Cambridge University Press

 https://www.cambridge.org/core/journals/language-in-society/article/abs/probing-linguistic-change-in-arabic-vernaculars-a-sociohistorical-perspective/BECCA7B3B6FCEC39D085D36430206AFF

 

 

 

 

المؤتمرات

المؤتمرات العلميّة / المحليّة والإقليميّة والدوليّة

 Illinois Language and Linguistics Society Conference-Online. Illinois, 2021. Research Assistant

.paper presented by Prof. Enam Al Wer-

-Arab Doctorate Conference, The Arab Center and the Doha Institute for Graduate Studies. Qatar, 2018

.Presentation

.Forum of Arabic Linguistics. York University U.K., 2016-Presenation

1st International Conference of the Forum for Arabic Linguistics. U.K, 2015-Presentation and Committee Founding

.Member

In-house Essex Conferences Committee member and presenter, namely in EGCL, LangUE, and Sociolinguistics

.Conferences. University of Essex U.K., 2014-2016-Presentations

 

.In addition to attending many other conferences

 

الجدول الدراسي

الجدول الدراسي والساعات المكتبيّة

Academic Year 2020-2021

Second Semester Timetable

 

.Sunday-Tuesday: 8:00-9:30, 9:30-11:00

.Monday-Wednesday: 9:30-11:00

.Mondays: 14:00-17:00

مساقاتي الالكترونية على التعليم الالكتروني

  • جميع المساقات
  • مساقاتي الالكترونية الفعالة
  • الأعضاء النشطون
جميع المساقات :
المساق: علم الاصوات - وجاهي
وفقًا لمتطلبات القسم الإلزامي ، تزود هذه المادة الطالب بمقدمة واسعة في علم الصوتيات وعلم الأصوات في اللغة الإنجليزية ، ودراسة لهجات اللغة الإنجليزية. ويركز على الأنظمة الصوتية لنموذجين من لهجات اللغة الإنجليزية ، بما في ذلك أنماط التشديد بالإضافة إلى حروف العلة والحروف الساكنة. ويشمل أيضًا موضوعات مثل البنية المترية والازدواجية والميزات وأسسها الصوتية في الكلام والاستحواذ والتحليل والمجالات الصوتية والمورفولوجيا وتغيير اللغة وإعادة البناء.

المساق: مناهج البحث العلمي/لطلبة الانجليزي - عن بعد
يهدف هذا المساق الى إعداد طلاب الدراسات العليا في اللغة الإنجليزية، وذلك من خلال معرفة منطق البحث وإجراءاته التي تهدف إلى إنتاج المعرفة القابلة للتعميم حتى يتمكنوا من قراءة البحوث وفهمها وكتابتها. كذلك يعلم الطلاب كيفية صياغة المشكلة والغرض من الدراسة من أجل كتابة الفرضيات، ومراجعة الأدبيات ذات الصلة، وجمع البيانات وتحليلها . كما يعرف الطلبة على أنواع مختلفة من البحث وأدوات البحث. وتحظى أمور أخرى ذات العلاقة بالخبرة الأكاديمية بالاهتمام مثل تدوين الملاحظات، والتحرير، إعادة صياغة المخطوطات،أخلاقيات توثيق البحوث، والاستخدامات المتطورة للمكتبة في الدراسات العليا.

المساق: اللسانيات الاجتماعية - مدمج
كمتطلب اختياري للقسم ، هذه المادة عبارة عن دراسة للغة في سياقها (ثقافاتها) الاجتماعية والثقافية. ويركز على كيفية تأثير اللغة على عوامل مثل المنطقة والطبقة الاجتماعية والعلاقة والمعايير الثقافية والجنس والسياق التي تستخدم بها اللغة وتأثير المجتمع عليها ، وتتأثر بها. سيتم التأكيد على الطرق التي يعمل بها التباين اللغوي لتعكس القيم الاجتماعية الثقافية والقدرة على استخدام لغة الشخص بشكل صحيح في مواقف محددة اجتماعيًا.

عدد المصادر التعليمية في مساقاتي الالكترونية
المساق: علم الاصوات - وجاهي عدد المصادر التعليمية (2)
احدث العمليات على الموقع :
لا يوجد عمليات حديثة