أ.د. يوسف احمد الجرايدة
Preloader
'
أهلا وسهلاً بكم في موقع

أ.د. يوسف احمد الجرايدة

ملخّص السيرة الذاتيّة

نبذة مختصرة

أ.د. يوسف احمد الجرايدة

استاذ دكتور في تكنولوجيا التعليم 

2006-2009 دكتوراة في تكنولوجيا التعليم UUM, Malaysia

التعليم

الدرجات العلميّة

2006 – 2009               PhD (Educational Technology)

&n

الخبرات

الخبرات الأكاديميّة والعلميّة

Directorate of consalting center  2019-present 

2017-2019 Head of Curriculum and Instruction Department

2016 – present      Jordan Coordinator of Emergency in Education Project, European Union.

2013 – 2015          Supervisor of Quality Office in Faculty of Educational Sciences, Jerash University, Jordan.

 

الأبحاث

الإنتاج العلمي

 

 

2018:

 

  • Yousef Aljaraideh. (2016). Students' Satisfaction with Eservices at Jerash University . International Academic Conference, University of Vienna Vienna, Austria.

2016

  • Yousef Aljaraideh. (2015). The Effect of Using some of the e-learning Strategies in the Teaching of Islamic Education and the Development of
  • Systemic Thinking among Secondary School Students in Jordan. International education conference.
  • Yousef Aljaraideh. (2014). Using Internet by Secondary School Teachers at Jerash Governorate and the Students' Attitudes Toward It. Journal of Al-Quds Open University For Researchs and Educational  and Psychological Studies. 3(9),pp.389-416.

 

 

2014:

 

 

  • Yousef Aljaraideh, Waleed Shdooh. (2014). Factors Effecting the Usage of ICT by Teaching Members at Jerash University. Canadian Social Science. 10(6),pp.222-226.

 

  • Mohammad Alnabhan, Yousef Aljaraideh. (2014). Collaborative M-learning Adoption Model: A case study for Jordan. International journal of emerging technologies in Learning. 9(8), pp. 4-10.

 

  • Yousef Aljaraideh. (2014). Availability of Quality Criteria Related to Instructional Technology in Educational Means Produced in Jerash Governorate Schools. Jerash Journal for Researchs and Studies. 15(2), pp. 291-305.

 

  • Yousef Aljaraideh. (2013). Barriers of using Educational games in Jordanian Public Schools. Education journal. 134(3), pp. 298-304.

 

2013:

  • Yousef Aljaraideh. (2013). Do students at Jerash University use new technologies?. European scientific journal. 9(7), pp. 203-212.

2012:

  • Yousef Aljaraideh, Mohammad Ersan. (2012). The Impact of Computer on Academic Achievement for seventh grade students. Research Journal of Specific Education. Alexandria University. Volume 24 (January 2012), pp. 103-119.

2011:

  • Yousef Aljaraideh, Mohammad Ersan. (2011). Obstacles of Practical Education from the Point of View of  Students of Educational Sciences Faculty   at Jerash University. Journal of Education Faculty. Ain Shams University. Volume 35 (third section), PP. 271-292.

المؤتمرات

المؤتمرات العلميّة / المحليّة والإقليميّة والدوليّة

  • 2017- present        Head of Curriculum and Instruction Department

    2016 – present      Jordan Coordinator of Emergency in Education Project, European Union.

  • Participating in Erasmus+ conference, InterContinental Hotel, Amman , Jordan, 9-11-2015.
  • Participating in International Conference For Academic Disciplines, American University of Rome, Italy, 19-22 October 2015.
  • Availability of Quality Criteria Related to Instructional Technology in Educational Means Produced in Jerash Governorate Schools. The seventh Scientific Conference- Reality and Visions of the Future-. Faculty of Educational Sciences, Jerash University, 2014.

الجدول الدراسي

الجدول الدراسي والساعات المكتبيّة

الجدول الدراسي

تكنولوجيا التعليم 9-12 سبت

تحليل الاحصائي 12-3 سبت

قضايا معاصرة 2-5

الساعات المكتبيه

4-8 يومي الاحد والثلاثاء

مساقاتي الالكترونية على التعليم الالكتروني

  • جميع المساقات
  • مساقاتي الالكترونية الفعالة
  • الأعضاء النشطون
جميع المساقات :
المساق: التحليل الاحصائي - غير محدد
وصف المقرر يهدف هذا المساق بتزويد الطلبة بالمهارات الاساسيةاللازمة للاستخدام برنامج التحليل الاحصائي للعلوم الاجتماعية (SPSS). ويمكن الطلبة من تحليل البحوث الوصفية، والبحوث شبه التجريبية. ويركز المساق على استخدام t-test One-Way ANOVA One-Way ANACOVA Descriptive Analysis Reliability Two Three and Four Way-ANOVA

عدد المصادر التعليمية في مساقاتي الالكترونية
لا يوجد مساقات مفعلة
احدث العمليات على الموقع :
لا يوجد عمليات حديثة